Upplägg

Ny vecka = eftermiddagsvecka. Inte mycket socialt liv men jag gillar den veckan ändå. Man behöver inte gå och lägga sig på en gång man kommer hem från jobbet men inte heller vara trött hela dagen därpå.
 
Det är även vecka 2 på mitt "nya" träningsupplägg. Idag körde jag ben (framsida lår/rumpa). Det var alltså "LEGDAAAAY!", som det står i var och vartannat inlägg på Instagram var och varannan dag. Mina pass är rätt snabba men väldigt jobbiga.. på ett bra sätt.
 
Såhär ser mitt nuvarande vecko-upplägg ut..
 
Mån: Axlar/triceps/bröst
Tis: Framsida lår/rumpa
Ons: Kondition/mage
Tors: Biceps/rygg
Fre: Baksida lår/vader
Lör: HIIT/mage
Sön: Vila
 
Plus 20-30 min promenad/dag. Jag älskar mina promenader, har promenerat regelbundet i många år. Micke skickade en plank-utmaning åt mig igår så den har jag hoppat på också. Kan ju vara kul.
 
När det gäller kosten har jag från och med idag Sofia Sjöström, mer känd som PT-Fia, som stöd bakom ryggen. Jag känner att jag kan behöva nån som guidar mig ibland och håller lite koll så att jag får i mig det jag behöver, och lite extra motivation och inspiration skadar ju inte! Jag har kört med henne två gånger tidigare (men då med både kost och träning) och hon är verkligen vettig och inspirerande och har hälsa och ett sunt tänk i fokus.
 
Det ska verkligen bli spännande att se var detta landar!
 
 
1 Rebecca-student i Skottland :

skriven

Hej! Såg din kommentar idag så tänkte jag skulle svara. :) Min skola heter Queen Margaret University och ligger i Edinburgh. Om du har fler frågor så fråga gärna och så ska jag svara så gott jag kan! Kram :)

Kommentera här: