Påskafton & ordbajs

Jaha, idag är det dags att flyga till Blåkulla. Tror dock inte att törs köra riktigt än så jag måste lifta med Inga-Maj eller Ann-Mari på nån av deras kvastar så jag hoppas att dom inte har så tung packning med sig. 
 
Idag kickade jag igång dagen med en sån här smarrig passions/banan/apelsinsmoothie...
 
 
... eftersom min kropp alltid vill ha just apelsin efter att jag matat den med alkoholhaltiga drycker dagen innan. Hoppade i klänning och klackar igår, jag som vanligtvis är mer av en t-shirt, jeans och platta dojjor-tjej även på krogen, och åkte upp på Dundret. Till mina föräldrars stora förtjusning går ju inte alkohol så bra ihop med träning så det blev bara ett par glas vin för min del (enda nackdelen med det är att det är svinkallt när man ska vänta hundra miljarder år på skjuss/taxi ner från det där jäkla berget sen och det märker man ju av betydligt mer när man är ren i blodet hehe). Men imorgon är det vilodag så ikväll, då jäklar, mamma och pappa.. ;) Nej då, retas bara. Har ju ögat att tänka på. Men på Olles ska jag i alla fall. Har ungefär två stegs gångavstånd dit. 
 
Nu ska jag ta ett snack med påskharen, sen blir det ett HIIT/magpass, och sen har jag lite städning att göra. Solen skiner men det blåser så att man bokstavligen får hålla i hatten när man är ute. Har inte idats spänna på mig slalomskidorna i veckan, trots att det är påsk, för det är så packat med folk på Dundret nu plus att jag inte vill riskera att pajja nånting i ögat. Läketiden är trots allt inte över än...

Kommentera här: