Tredje gången gillt..

 
 
Så här vacker var jag igår. Ganska eländig måste jag säga. Jag har fått lite muskler ommöblerade i ögat och sådär. Jag och min kära mor hade lite problem med att hitta till Sunderbyn (sen när är det svårt att hitta dit?), vi åkte en dag tidigare eftersom vi skulle bo på patienthotellet och vår GPS skickade oss till en bakgata någonstans i Luleå. Tur vi inte hade till exempel Stockhom som destination, då kanske vi hade hamnat i Finland. 
 
Det käns som att det gått riktigt bra. Operationen alltså. Just efter uppvaket var jag arg som ett bi för min mun var toktorr och jag kunde inte sluta hosta och masken jag hade för mun och näsa höll på att kväva mig kändes det som, så jag slet helt enkelt bort allt och då var allt frid och fröjd igen. Det har skavt lite och sådär första dagen, men jag ids inte gå runt och ha ont. För det skulle jag förmodligen ha om jag kände efter. 
 
 
På kvällen körde mamma mig till kiosken, jag kände mig rätt suspekt med truckerkepsen och jackans huva nerkörd till näsan över mina stora solglajjer plus att jag grät blod, och när jag kom hem igen och kollade mig i spegeln upptäckte jag att jag nog sett ännu skummare ut hela dagen än vad jag trott eftersom det stack metall ut ur bröstet och sidan av magen på mig, haha. Det var lite kul. Sköterskorna på uppvaket var nog så upptagna med den ena sköterskans vaxpropp i örat så att dom glömde ta bort mina små pluppar ;). Jag hann bli jäkligt skraj där ett tag när jag väntade på att läkaren skulle komma och prata med mig och tvätta ögat då jag hörde killarna börja prata om att "jamen du kan väl skölja?", "nä inte törs jag, jag kanske sköljer ända upp i hjärnan!", "joomen nog törs du!". Jag var den enda personen kvar på uppvaket och trodde att jag skulle få hjärnan bortsköljd, ungefär. Men tydligen var det bara vaxproppen dom pratade om. Tack och lov.
 
Men inte är man då sig själv efter narkos. Inte på hela dagen. Ringde till exempel mammas kille, som var i Gällivare, och sa att nu kan han ringa mamma och säga att hon får komma in. Istället för att ringa mamma. Kunde inte få upp höger öga trots att det var vänster öga som var opererat och jag lovar att jag kämpade som tusan. Vilken logik. Då blev jag också sur. Var också väldigt fascinerad av att min spegelbild kollade tillbaka på mig när jag kollade på den och det berättade jag gladeligen till alla som ville höra. 
 
Jaja, nu är det bortgjort i alla fall! Spenderar dagen med att äta pannkakor och baka morots- och fröbröd i sällskap av min lilla sköterska Tosse. Fysisk aktivitet är förbjudet ett bra tag, tråkigt... 
 
 

Kommentera här: